En bukett.


När det inte är läge att gå ut i trädgården får vi ta in blommorna. Buketter livar upp och ger harmoni. Krysantemum är en bra sort som lätt kan stå sig i 2 veckor om man byter vatten och snittar om i bland. Ett tips är att ha dem långa i en hög vas i början och sedan minska vasen efter hand som man snittar ner dem. På så vis håller de länge.  Glöm inte att ta bort bladen som hamnar under vattenytan.

Bild: Krysantemum och vaxblomma.

Jag köper gärna min blommor på Flowerbar i Göteborg, det ligger mitt emot Mango vid Brunnsparken. Sen är det bara att låta fantasin göra jobbet. Har du idétorka kan de hjälpa dig sätta ihop en fin bukett. http://www.innerstadengbg.se/storeindex/storeindex_item.asp?id=449




Kommentarer
Postat av: Lotta 8`)

Hej hopp :) Den där blomsterbutiken är en klar favorit :) Brukar buda inköp med dottern - spännande att se vad som kommer hem :)



Vet inte varför det blivit mest blogspot, många var på tradgardsgblogg.se förut men så strulade sajten och många av oss flyttade, tradgardsblogg finns numera i nytt utformande men jag är lat och orkar inte flytta tillbaks. Gillar blogspot för den är lätt att ändra designen på.



Ha en skön söndag :)

2010-03-21 @ 14:19:09
URL: http://lottastradgard.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hej!

Vad härligt med vår!!!

Ville bara säga att jag tycker din blogg har blivit väldigt fin och inspirerande!!! Väntar nu på blommor från din trädgård -:)

Kram Anna

2010-03-26 @ 13:25:57
URL: http://prickarochrutor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0