Ekologiskt på Gunneboslott



I helgen nu så har det varit fullt med besökare på Gunneboslott som frossat i ekologiskt odlat. Själv var jag på ett besök idag efter det att jag har varit och tittat på hus i Härryda. 
Mycket folk och svårt att hitta parkeringsplats. Inte så mycket grönskaker att köpa som jag hoppats på. Men mycket kan ju ha tagit slut med tanke på antalet besökare. Det fanns bröd både hårt och mjukt, honung, te, ägg och reklam för olika lådor med hemleverans.



Läs mer på GP eller Gunneboshemsida.

Marknaden har även en egen hemsida. http://www.jordensmat.se/

Jag köpte en dunk med rapsolja. Kanske inte så romantisk förpackning. Men nyttigt och ett bra pris fick jag med! Läs mer om dem här: http://www.oliviaeko.se/ Jag häller över oljan i en glasflaska med "pip" så blir det lätt att få lagom mängd till matlagningen.

Kul idé att lägga en skålformad panna ovanför eldstaden, bara att woka massa färska grönsaker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0