Vårstädning i växthuset



Jaha då har jag börjat min kamp mot kirskålen. Hela växthuset var fullt med kirskålrötter, en och annan rallarros dök upp också (Chamerion angustifolium).  De är ju rätt fina, men inte inne i mitt växthus.


Grävde igenom hela jorden till att börja med. Men funderar på att minska jordytan och lägga duk och marksten. Så kan man odla i kruka ist. Hur har ni det i era växthus?


Efter några timmars slit blev det så här fint. Men då har jag kvar lite uppgifter som att fixa ersättningsglas där det saknas. Tvätta hela huset med såpa och fixa en ny dörr. Nån som har ett billigt och enkelt förslag på detta? Plast i stället tills man känner att man kan lägga ut pengar på det?

Visar också en lite ovanlig gullviva och en vacker tulpan som växer i trädgården. De tidigare ägarna har haft hund som skrämt rådjuren. Får se hur länge jag får ha kvar tulpanerna. Flyttar dem nog till nästa år så de står lite närmare entrén, då kan man ha lite koll på dem.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0